BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday 6 August 2009

{ biar kan lah aku hidup}


Suasana hatiku telah kosong, lepas dari duniawi, Aku tak bisa berbuat banyak dalam keadaan jiwaku seperti ini, Belum pernah kualami seperti dalam bulan ini,Bagai menjalani dua macam kehidupan. Atau mungkin aku memang dalam dunia yang penuh dengan dongengan ?Aku yang telah kalah dan remuk, akan diam untuk sementara, Akan kuhentikan semua nyanyian, melepaskan diri dari tekanan,Takut si penyelonong datang dalam anganku,Takut dia menjadi hati nuraniku,Lembaran kertasku sudah penuh dengan titik-titik air mata haru,Seolah kejar mengejar di depan cahaya lampu,Cerai berai, memercik,dan melayang terbang,Seperti hantu manisku, yang akan melayang, hilang..
Aku tak ingin menantiBerangan-angan dan menunggu untuk selama-lamanyaSepertinya hidupku penuh dengan tanda-tanyaDan aku dituntut untuk menjawabnya Dan mungkin dari sejak lahir, Kepalaku sudah dikelilingi aura hitam dan membawa karma,Kerumitan, ketegangan, keterpencilan. dan kesunyian
Aku tak ingin dikhianatiBiarkan aku memandang ke dalam gelap yang kaburMencari tahu..., apa yang mungkin dan tak mungkinSampai mataku dalam, sedalam malam, hijau seperti patung dari zamrudDan hidup tentram dengan semua itu.

(empat tahun lalu, hari ini, dan seterusnya adalah waktu..bagiku¦, waktu adalah cinta yang tak berbatas.. apabila senyumanmu tidak mampu mencairkan kebekuan air mata,maka itu adalah akhir sebuah waktu)

0 comments: